strona internetowa cekovicweb

Spis treści:

  1. Twoja strona www jest najlepszym materiałem reklamowym.
  2. Twoja strona Internetowa pozwala znaleźć Twoją firmę.
  3. Twoja strona Internetowa podnosi wiarygodność Twojego biznesu.
  4. Witryna ułatwia kontakt z klientem.
  5. Strona internetowa zapewnia globalny zasięg Twojej firmie.
  6. Strona internetowa zapewnia odpowiednią prezentację oferty.
  7. Strona internetowa to najtańszy sposób na dotarcie do klienta.
  8. Strona www jest dostępna w dowolnym miejscu i czasie.
  9. Strona internetowa oszczędza Twój czas.
  10. Witryna internetowa pozwala na automatyzację procesów.
  11. Strona www pozwala analizować dane.
  12. Konkurencja już ma swoją stronę internetową.

W Polsce około 87% gospodarstw domowych posiada dostęp do Internetu. Średni czas jaki spędzamy w sieci dochodzi do 8 godzin dziennie. Coraz częściej przeglądanie Internetu odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych i telefonów komórkowych i coraz częściej te urządzenia wykorzystywane są przez starszą część społeczeństwa. Znacząca część czasu w sieci poświęcana jest na poszukiwanie informacji i dokonywanie wyborów zakupowych. Niezależnie od tego czym zajmuje się twoja firma Twoja obecność w sieci jest obowiązkowa jeśli chcesz stworzyć biznes oparty o rozwój i sukces. Dlaczego? Podamy kilka powodów, dla których powinieneś już dziś założyć stronę internetową dla swojej firmy.


1. Twoja strona www jest najlepszym materiałem reklamowym

Nie ma bardziej wydajnej reklamy niż Twoja witryna w Internecie. Żadna inna forma przekazywania informacji nie jest w stanie dostarczyć tak obszernej i wyczerpującej ilości informacji jak strona www. Tradycyjna reklama przekazuje tylko niewielki wycinek oferty. Zarówno ulotki, bilbordy czy reklama w prasie czy telewizji jest ograniczona miejscem i czasem emisji. Dodatkowo tradycyjne nośniki w znaczącym stopniu trafiają do odbiorców, którzy nigdy nie staną się Twoimi klientami, gdyż nie są w ogóle zainteresowani usługami lub produktami z Twojego portfolio. Twoją stronę odwiedzają osoby, które poszukują usług i towarów, które znajdują się w Twoim zakresie. Są potencjalnymi klientami szukającymi dla siebie najlepszych rozwiązań. To czy odwiedzający dokona zakupu zależy od wielu czynników, na które w znaczącym stopniu masz wpływ jako właściciel witryny.


2. Twoja strona Internetowa pozwala znaleźć Twoją firmę

Prawie każde poszukiwanie informacji, usług czy towarów rozpoczyna się od przeszukania sieci. Nikt nie korzysta obecnie z książek telefonicznych czy katalogów firm. Nie przechowujemy ulotek, które nam ktoś wrzucił do skrzynek ani nie chodzimy po okolicy, żeby znaleźć interesujące nas usługi. Zaczynamy od Internetu. Jeśli nie będzie Twojej firmy w Internecie, nie będzie możliwości żeby Cię odnaleźć. Możesz zastosować kilka rodzajów zaznaczenia swojej obecności – od strony internetowej, konta na Social Media, znacznikach na mapach czy w katalogach firm. Im więcej tym łatwiej trafisz do potencjalnych klientów.

Wizytówka firmowa Google

3. Twoja strona Internetowa podnosi wiarygodność Twojego biznesu

Znasz powiedzenie, że jak Cię nie ma w Internecie to nie istniejesz? Tak właśnie myśli wielu klientów. Nawet jeśli znają nazwę Twojej firmy lub dostali polecenie to bardzo często chcą najpierw zapoznać się z informacjami o firmie. Jeśli nie są w stanie dotrzeć do tych informacji często rezygnują z kontaktu z Tobą. Informacje są obecnie jedną z nadrzędnych wartości dla klienta. Jeśli nie mogą poznać polityki firmy, oferty i zakresu działania, zdjęć z realizacji czy opinii od klientów nie są w stanie obdarzyć takiej firmy zaufaniem. Jednocześnie nieudane wyszukiwanie Twojej firmy w prosty sposób przekieruje ich uwagę do firm dobrze wypozycjonowanych, z dobrze zbudowanymi witrynami i zawierającymi wszystkie informacje, których klient poszukuje. Twoja pozycja w tym wypadku jest z pewnością przegrana walkowerem. Nie masz nawet jak się bronić jeśli nie masz żadnego kanału komunikacji z potencjalnym klientem.

Strona firmowa

4. Witryna ułatwia kontakt z klientem

Każda strona musi spełniać podstawową funkcję – pozwalać na kontakt z klientem. Jeśli osoba poszukująca danej usługi trafi na Twoją firmę w Internecie, dotrze do informacji, które pozwolą na podjęcie decyzji, musi mieć ułatwiony kontaktu z Tobą. Najlepiej jeśli kontakt przewiduje podział na działy, jak reklamacje, zamówienia, księgowość. Dobrze jeśli poza numerem telefonu dostępny jest e-mail, formularz kontaktowy, Chat lub aplikację do komunikacji. Podaj też adres punktu, gdzie klient spotka się z obsługą osobiście oraz mapkę z dojazdem. Szczegóły, które pomogą oszczędzić czas lub pieniądze klienta będą działały na Twoją korzyść.

Kontakt z klientem

5. Strona internetowa zapewnia globalny zasięg Twojej firmie

Internet nie ma granic. Wszystko co tworzysz może dotrzeć do każdego zakątka na świecie. Nawet jeśli jesteś firmą działającą lokalnie, jak mechanik samochodowy czy osiedlowy warzywniak, Twoja oferta musi być widziana przez wszystkich. Może akurat w tej chwili przejeżdżający obok turysta ze Szczecina ma awarię auta? Albo restauracja z drugiego końca miasta poszukuje najlepszych warzyw w do nowego menu? Bycie firmą lokalną nie powinno ograniczać Cię wyłącznie do lokalnych klientów. A nieograniczone możliwości dotarcia do klientów z pewnością stworzą nowe możliwości dla Twojego biznesu i rozszerzą zasięg firmy.

Strony-internetowe-Lublin CekovicWeb

6. Strona internetowa zapewnia odpowiednią prezentację oferty

Zanim konsument dokona zakupu następuje proces poszukiwania odpowiedniego produktu lub usługi dla siebie. Sprawdza, testuje, szuka porady. Może spacerować po centrum handlowym zaglądając do sklepów (lub oglądając ofertę na witrynach sklepowych) lub przeglądać ofertę w Internecie. Witryny internetowe nawiązują do tych fizycznych w sklepach – również pozwalają zapoznać się z ofertą zaglądając do wnętrza bez zaczepiania sprzedawcy. Ale strony internetowe dają dużo więcej możliwości. Pozwalają klientowi nie tylko poznać oferowane produkty ale też Ciebie, Twoją misję, pracowników, historię i plany. Klient ma możliwość wejść głębiej w relację ze sprzedającym, poznać jego wizerunek i opinie innych kupujących. Twoja firma ma też możliwość precyzyjnego zaprezentowania produktów – podania wszelkich parametrów technicznych, opisów , zdjęć, instrukcji, dokumentów czy filmów. Ilość informacji jaką dostarczamy klientowi daje pewność, że zakup będzie przemyślany a proces decyzyjny w pełni świadomy.


7. Strona internetowa to najtańszy sposób na dotarcie do klienta

W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, które pochłaniają duże zasoby pieniężne, muszą być regularnie odnawiane i opłacane oraz mocno modyfikowane, żeby być zauważalne, Twoja strona to jednorazowy koszt. Do tego dochodzi coroczny koszt utrzymania domeny i hostingu ale nie są to wielkie kwoty. Storna jest dostępna bez przerwy w dowolnym miejscu na świecie i w dowolnym czasie i nie jest ograniczona jak reklama w telewizji, radiu czy na bilbordach. W przeliczeniu na jednostkę pozyskania klienta dobrze zarządzana strona internetowa z czasem staje się jeszcze bardziej korzystna – koszty są stałe a liczba osób korzystających z niej wzrasta.

koszt strony internetowej

8. Strona www jest dostępna w dowolnym miejscu i czasie

Twoja strona internetowa nie odpoczywa. Ten fakt sprawia, że gdy Ty śpisz Twoja strona pracuje. Gdy Ty jesteś na wakacjach czy w delegacji, strona pracuje. Gdy zajmujesz się masą innych rzeczy Twoja strona ciągle pracuje. Czasem pozwalając na dotarcie do informacji, czasem pozwalając na złożenie zamówienia online ale najważniejsze, że dociera do klienta wtedy gdy klient tego potrzebuje. Jest wielu ludzi, którzy podejmują procesy zakupowe w godzinach zupełnie odmiennych od typowo „roboczego” czasu. W nocy, na wakacjach, w weekendy i święta czy podczas zamknięcia w domach na czas pandemii. Oferta online dotrze do wszystkich w czasie i miejscu, w którym, do których tradycyjna oferta nie ma możliwości dotrzeć.


9. Strona internetowa oszczędza Twój czas

Zanim dokonany zostanie zakup usługi klient przechodzi dość długi proces polegający głównie na pozyskaniu odpowiednich informacji, zastosowaniu ich do swoich potrzeb, porównaniu ofert i złożenia zamówienia / zakupu na dany towar lub usługę. To czasochłonny proces, który często nie kończy się sukcesem. Poświęcenie każdemu klientowi odpowiedniej ilości czasu sprawia, że musisz zatrudniać kolejnych doradców-sprzedawców aby obsługiwać potencjalnych klientów. Im więcej potencjalnych klientów tym więcej czasu, pracy i zapotrzebowania na obsługę. A gdyby tak klient mógł sam pozyskać informacje pozwalając Tobie na bardziej wydajne wykorzystanie czasu? To właśnie gwarantuje Twoja strona – znaczna część klientów zapozna się z Tobą, procesem zakupowym, ofertą, parametrami technicznymi ograniczając niezbędny do obsługi czas. A jak wiadomo czas to pieniądz.

herbata
Czas na herbatkę 🙂

10. Witryna internetowa pozwala na automatyzację procesów

System rejestracji, zamówienia odpowiedniego produktu, przyjęcie płatności, ustalenie danych dostawy, prawidłowe uzupełnienie danych do faktury…to wszystko w analogowym świecie musi być wykonane przez człowieka. Jednak przez swoją witrynę i odpowiednio przygotowany proces zakupowy procesy te zostają wykonane przez klienta a nie pracownika. Twoje zadanie to dalsze procedury związane z realizacją usługi, jednak korzystając z Internetu większość procesów zostaje uproszczona i zautomatyzowana, ograniczając możliwość błędu i czas pracy.

Automatyzacja czasu pracy

11. Strona www pozwala analizować dane

Korzystanie z narzędzi analitycznych, np. Google Analytics pozwala opracować i zrozumieć kluczowe informacje jak kto, kiedy i skąd trafił na naszą witrynę. Dzięki temu możemy lepiej zrozumieć procesy decyzyjne i dostosować działania marketingowe do potrzeb klientów i firmy. Analiza i zrozumienie zachodzących zmian może się stać najważniejszym elementem rozwoju a czasem przetrwania twojej firmy w zmieniającym się świecie konsumenta.

Analiza danych Google

12. Konkurencja już ma swoją stronę internetową

Nawet jeśli poprzednie punkty nie przekonały Cię do założenia własnej strony internetowej musisz mieć świadomość, że Twoi konkurenci prawdopodobnie już są w sieci i dbają o wszystko to, czego Twoi klienci poszukują i potrzebują. Konkurencja ma do nich dostęp, analizuje dane i oszczędza czas automatyzując pracę. Buduje wizerunek i wiarygodność. Dociera tam, gdzie chce i kiedy chce dynamicznie reagując na potrzeby i zmiany rynkowe. Konkurencja nie śpi i nie odpoczywa, bo strona ciągle pracuje, nawet gdy jej właściciel musi siedzieć w domu na kwarantannie…

Biznes w sieci

Czy w XXI w można zignorować te wszystkie aspekty i uznać, że strona internetowa nie jest potrzebna? Jeśli nadal nie jesteś przekonany zastanów się gdzie Twoja firma znajdzie się za 5 czy 10 lat. Świat i technologia pędzą w oszałamiającym tempie. Jeśli nie zaczniesz za nim nadążać szybko stracisz możliwość odnalezienia drogi do sukcesu. Posiadanie strony internetowej jest obowiązkiem każdej firmy. To tak naprawdę początek drogi zaistnienia w Internecie i stworzenia nowej formy funkcjonowania każdego biznesu.